Monday, December 14, 2015

Andai esok aku tiada

Mati pasti..bila? Tak tahu..tapi kalau esok aku tiada...tolong doakan aku..aku takut atas dosa2 ku..moga Allah terima taubatku...aku bukan hambanya yang beriman..aku hamba yang lemah...yang leka...bersediakah aku...? Pasti jawapan ku tidak...Ya Allah panjangkan lah umur ku dan seluruh ahli keluarga ku..dan setiap insan di muka bumi ini...dekat kan hati kami sentiasa denganMu..andai sampai juga masa ku..matikan aku dalam redha dan kasih sayangMu..

suamiku sayang...andai..satu ketika nanti isteri mu sudah tiada...Halalkan makan minum ku..ampunkan segala silap dan kurangku padamu..kegilaan ku menyerbu tak kira waktu..
Sayangku.. Jaga anakku Haniya Kaysa...didiklah dia menjadi insan bertaqwa.. Doakan dia sewaktu tidurnya..sedekah al fatihah pada nya setiap hari..jangan diikuti semua kehendaknya...tegurlah dia kalau dia bersalah...didiklah dia berpekerti mulia dan menghormati orang lain...

Andai esok aku tiada...hanya jasad terbenam ke bumi..kasih sayang ku pada semua..sentiasa mengiringi hari-hari mu..ibu ayahku sayang....doakan nana agar tenang di sana..ampunkan dosa2 anakmu yang degil ni...adik2 ku..jaga pendirian dan hatimu..pegang pada yang satu..jadi lah manusia yang terbaik di muka bumi ini..agar bahagia di sana kelak..

Perpisahan ini hanya sementara...inshaAllah moga kita disatukan kembali di alam yang kekal abadi...sayang selamanya....baca lah nukilan ini andai rindu..andai esok aku tiada lagi....

1 comment: